Eindelijk! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Remie Ommen - WaarBenJij.nu Eindelijk! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Remie Ommen - WaarBenJij.nu

Eindelijk!

Blijf op de hoogte en volg Remie

21 December 2013 | Peru, Cuzco

Hallo lieve FBvrienden,
Het was me het weekje wel. Afgelopen dinsdag om 03.00 opgestaan om naar Cuzco te vliegen. Het vliegtuig zou pas om 6.30 vliegen.Ik ben toen in slaap gevallen en hoorde niet dat de gate van mijn vlucht geopend was. van mijn vlucht naar Cuzco. Ik schrok wakker en ben gaan vragen of er nog een andere vlucht ging. Jazeker maar dat kosttte me wel even 175 dollar. Een rib uit mijn lijf zo n hazeslaapje. Op vliegveld Cuzco door Cristina opgehaald en naar mijn gastgezin gebracht waar ik overnacht heb. Oververmoeid na zo n lange stressvolle dag.De volgende dag naar Querohasi. Afgelopen week in het dorpje mjn kamer betrokken in een kaasfabriek (ruikt dus de hele dag naar kaas hier!) met twee dove kaasmaksters. Ik leer nu naast Spaans (lerares Cristina 4 uur per dag) ook nog gebarentaal. Ben nu in Cuzco bij mijn gastgezin, heel aardig en vriendelijk gezin. Vader, moeder en gescheiden dochter met twee dochtertjes. Cristina is in Cuzco mijn buurvrouw. Een kanjer werkelijk! Het dorpje is werkelijk onherbergzaam en op 3400 meter hoogte in de Andes. Ik had behoorlijk last van tekort aan zuurstof op die hoogte.het is ook nog heel zwaar lopen in de bergen. Volgende week krijg ik drie dagen een docente Spaans mee, die mij het praktische Spaans gaat leren van de straat. k ben benieuwd. De mensen in het dorp spreken Quetchco onder elkaar en is voor mij onbegrijpelijk maar ook Spaans gelukkig.Ik probeer al een paar dagen foto s te up loaden. Maar het Spaanse internet geeft steeds een error aan.Vanavond ga ik de stad in om uit te gaan. Cuzco is erg internationaal en vanmorgen op de markt trof ik al Amerikanen, Canadezen en Duitsers. Ik dacht dat ik niet zou opvallen maar Cristina zei dat ze hier meteen zien dat ik een buitenlander ben. Cuzco laat je een wereldburger worden. Ik zal zp proberen wat foto s toe te voegen. Ik moet zo wennen aan dit toetsenbord @ is bijv. alt64 en nog meer van die rare dingen . Tot de volgende keer, lieve vrienden.

  • 22 December 2013 - 00:06

    José:

    Hallo Remie.
    Wat een verhaal en wat een duur slaapje, maar je bent wel waar je wezen moet. Fijn dat je zo hartelijk ontvangen wordt door je gastgezin. Hopelijk heb je het Spaans zo onder de knie zodat jij je duidelijk kunt maken. Aan de ijle lucht moet je gewoon even wennen, maar dat zal nog wel even duren.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Vandaag en morgen is er Kerst in oud Kampen. Gaan we morgen heen, vandaag was er aldoor regen, niet leuk om dan buiten te zijn. Maar echt koud is het nog niet. Hoe is de temperatuur bij jouw? Wij wensen je fijne kerstdagen en tot de volgende mail. Vier je daar ook kerst? Groeten José

  • 23 December 2013 - 15:55

    Herman En Nanny:

    Hallo Remy.

    Goed dat je er gezond bent gekomen. Wel even duur. Voor wat extra slaap!!!

    Geniet van alle dingen die er gebeuren. En hopelijk krijg je ook wat rust.
    We wensen je een hele fijne kerstdagen toe en een goed en voorspoedig 2014.

    Groetjes Herman en Nanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Bar!

18 Januari 2014

Bar!

11 Januari 2014

De eerste week lesgeven.

03 Januari 2014

I love Cuzco!

21 December 2013

Eindelijk!
Remie

Dit ben ik. Docent Duits en Engels geweest in het VO hoogbegaafdentraject. Nu werkzaam op ICT gebied en P&O. Internationale Betrekkingen gestudeerd aan Rijksuniversiteit Groningen.Ik ben een taalfreak en spreek Frans, Duits, Engels en straks Spaans. Ik ga in Peru in een klein dorpje Engels geven van januari tot half maart. In het dorpje wordt ook nog een inlandse taal gesproken. Dat maakt het allemaal wel ingewikkelder. Maar ik wil niet allen de kinderen daar Engels leren. Zelf wil ik leren van de mensen daar. Hun cultuur, hun taal, hun habitat. Ook ben ik benieuwd naar de doven en slechthorenden in de kaas en yoghurtfabriek waar ik in een kamer logeer. Het avontuur kan beginnen!

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 8559

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: