Nog thuis - Reisverslag uit De Zande, Nederland van Remie Ommen - WaarBenJij.nu Nog thuis - Reisverslag uit De Zande, Nederland van Remie Ommen - WaarBenJij.nu

Nog thuis

Door: Remie

Blijf op de hoogte en volg Remie

12 December 2013 | Nederland, De Zande

Vandaag (donderdag 12 december) ben ik nog thuis en op Facebook zag ik dat Kim van de Sande. Morgen vertrekt Kim, een van mijn collega's in Peru. Ikzelf ga in Querohasi, een klein dorpje (250 inwoners) in de Andes, Engels geven. zaterdag 1, 14 december, vertrek ik. Het is afwachten wat ik daar aantref. Hoe groot zijn de groepen, wat voor leeftijden, wat kunnen ze of wat kunnen ze niet? Hebben ze een schoolbord en krijtjes?Is daar internet? Hoeveel uren lesgeven hebben ze ingepland? Ik hoop dat ik nog tijd over heb om wat van het land te zien. Maar het is voor mij een periode van het gevoel krijgen dat je waardevol kunt zijn en ook dat ik iets kan betekenen voor de kinderen daar. Van de meeste mensen in mijn omgeving heb ik goede wensen en reacties gekregen en er waren veel afscheidsmomenten deze week die ik erg waardeer. Daarvoor dank.
Tot het volgende reisverslag.

  • 16 December 2013 - 15:42

    Charissa:

    Lieve Remie,

    Wat ben je toch hip haha, ook al een profiel op waarbenjij.nu, super leuk!
    Ik ga je volgen en zal je reisverslagen lezen, wie weet ook nog een keer een paar foto's er bij?
    Ben heel benieuwd wat er allemaal op je af komt en hoe je het gaat beleven. De eerste dagen zal het wel erg wennen zijn, maar ik hoop dat je je er snel wat thuis voelt en dat je met plezier en goed gevoel kunt behalen waarvoor je er naar toe gekomen bent!

    Zet hem op topper!
    Liefs, Charissa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Zande

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Bar!

18 Januari 2014

Bar!

11 Januari 2014

De eerste week lesgeven.

03 Januari 2014

I love Cuzco!

21 December 2013

Eindelijk!
Remie

Dit ben ik. Docent Duits en Engels geweest in het VO hoogbegaafdentraject. Nu werkzaam op ICT gebied en P&O. Internationale Betrekkingen gestudeerd aan Rijksuniversiteit Groningen.Ik ben een taalfreak en spreek Frans, Duits, Engels en straks Spaans. Ik ga in Peru in een klein dorpje Engels geven van januari tot half maart. In het dorpje wordt ook nog een inlandse taal gesproken. Dat maakt het allemaal wel ingewikkelder. Maar ik wil niet allen de kinderen daar Engels leren. Zelf wil ik leren van de mensen daar. Hun cultuur, hun taal, hun habitat. Ook ben ik benieuwd naar de doven en slechthorenden in de kaas en yoghurtfabriek waar ik in een kamer logeer. Het avontuur kan beginnen!

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8565

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: