I love Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Remie Ommen - WaarBenJij.nu I love Cuzco! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Remie Ommen - WaarBenJij.nu

I love Cuzco!

Door: Remie

Blijf op de hoogte en volg Remie

03 Januari 2014 | Peru, Cuzco

Beste vrienden en familie,
Alweer bijna drie weken in Peru en ik begin al aardig te integreren in dit zo prachtige en vreemde land voor een nuchtere Hollander. Ik werk hard om de taal een beetje machtig te worden. Mijn idee is dat als je taal een beetje spreekt je het snelste de mensen en het land leert kennen. De afgelopen weken heb ik zo'n vijf uur per dag geleerd individueel en met mijn leraressen Spaans, Christina en Zarela. Ik grijp elke gelegenheid aan om Spaans te spreken in bijvoorbeeld winkels of met taxichauffeurs en natuurlijk met de leden van mijn gastgezin.
Cuzco is een geweldige stad, een metropool, waar mensen uit de hele wereld samenkomen, vergelijkbaar met New York en Amsterdam. Op het gebied van cultuur,vermaak en eten is hier van alles te beleven. Zarela heeft me uitgenodigd om vrijdag in een karaokebar liedjes te gaan zingen. Helaas ben ik de Spaanse taal nog niet zo machtig dat ik zomaar eventjes een liedje op een podium kan gaan zingen.
Kerst en Oud en Nieuw hier vieren is zo bijzonder. Het is net zoals in Nederland een familiefeest waarbij niet alleen veel gegeten en gedronken (whiskey, rum en sake+Japanse rijstewijn) wordt maar ook gedanst. Niemand blijft op zijn stoel zitten. Ik dus ook niet en deed gewoon gek mee.Ik was al aardig teut toen ik om 02.00 uur van het feestje weg ben gegaan om naar het centrum, het Plaza de Armas te gaan. Daar was het feest nog in volle gang. Om 04.00 was ik pas weer thuis en ik heb 1 januari dan ook een gat in de dag geslapen. Ik zie dat de balk van mijn verslag naar het einde gaat. Ik zal nog wat foto's uploaden van de laatste drie weken. Ik zal als ik weer thuis ben als ik ooit weer thuiskom, trouwens, wel vertellen wie wie is op de foto. Ik ben van plan nog veel avonturen te beleven en reizen te maken. Zo ga ik volgende weekend naar Macchupicchu, een Incatempel, vergelijkbaar met de piramides in Egypte, een trip van twee dagen.En ik wil nog naar Bolivia, Puno twee dagen en La Paz en misschien nog naar de stranden van Copacabana. Misschien dat Kim, een van de vrijwilligsters, ook meegaat.Ik wil toch ook nog maar een jungletrip maken. Nu ik hier toch ben wil ik dat avontuur ook aan.Ik ben dan wel niet ingeënt tegen malaria maar ik waag het erop. De muggen lusten met toch niet met al die insuline in mijn bloed. Haha.Soms moet je in het leven dingen durven. En misschien ga ik nog een tocht te paard door de bergen maken. De intimi onder jullie weten weten dat ik vroeger veel paard heb gereden en de liefde voor het paard is nooit echt weggeweest.
Vrijdag ga ik nog met de bus van Cuzco naar het kleine bergdorpje Queriohuasi waar ik aanstaande zaterdagmorgen om 11.00 uur mezelf voorstel aan de ouders van mijn leerlingen. Spannend want ik doe dat alles in gebrekkig Spaans. Duimen voor me allemaal! Jullie tijd 17.00 uur!
Hopelijk heb ik mijn reisverslag niet te lang gemaakt en jullie daarmee verveeld.
Een heel goeden gelukkig 2014 gewenst en miss you all!
Remie

  • 03 Januari 2014 - 09:53

    Matina:

    een heel mooi begin van 2014 zoals je het beschrijft!
    Spannend om binnenkort echt te gaan beginnen met de lessen.
    En met dat Spaans?....je kunt vast al meer dan ik.-:)
    geniet vooral en en met jouw glimlach kom je ver!
    Veel plezier.
    Matina

  • 04 Januari 2014 - 14:59

    Herman En Nanny Schrijver:

    Fijn dat het goed bevalt in Peru. En weet van je paard rijden van zelf nog de naam van het paard. Sandra. Je zult het nog wel niet verleerd zijn. Veel plezier verder.
    Beste wensen in 2014.
    Groetjes Herman en Nanny

  • 07 Januari 2014 - 14:29

    Ralph:

    Ha Remie, Klinkt allemaal erg leuk en spannend! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Ben je nu al begonnen met lesgeven of nog niet? Mocht je nog die jungle tocht gaan maken, misschien toch even malaria pillen kopen. Kan je behoeden voor mogelijk veel ellende...
    Veel groeten van ons allemaal,
    Ralph

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Januari 2014

Bar!

18 Januari 2014

Bar!

11 Januari 2014

De eerste week lesgeven.

03 Januari 2014

I love Cuzco!

21 December 2013

Eindelijk!
Remie

Dit ben ik. Docent Duits en Engels geweest in het VO hoogbegaafdentraject. Nu werkzaam op ICT gebied en P&O. Internationale Betrekkingen gestudeerd aan Rijksuniversiteit Groningen.Ik ben een taalfreak en spreek Frans, Duits, Engels en straks Spaans. Ik ga in Peru in een klein dorpje Engels geven van januari tot half maart. In het dorpje wordt ook nog een inlandse taal gesproken. Dat maakt het allemaal wel ingewikkelder. Maar ik wil niet allen de kinderen daar Engels leren. Zelf wil ik leren van de mensen daar. Hun cultuur, hun taal, hun habitat. Ook ben ik benieuwd naar de doven en slechthorenden in de kaas en yoghurtfabriek waar ik in een kamer logeer. Het avontuur kan beginnen!

Actief sinds 12 Dec. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 8551

Voorgaande reizen:

12 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: